Kretsens dag 2013

img_2907Mjølner speidergruppe inviterer til kretsens dag på Skogmuseet i Elverum helga 3.-5. mai 2013.

Programmet starter på lørdag, men det er mulig å komme allerede fredagskvelden for de som ønsker dette.

Småspeiderne møter opp søndag senest kl 10.00 for konkurranse om Kaas skinn.

Prisen er kr 300,- for speiderne, 200,- for ledere og rovere, småspeiderne på søndag betaler kr 100,-.

Alle deltagende patruljer tar selv med seg egen brødmat, pålegg og drikke for hele helga.
Middag på lørdag lages av Mjølner og serveres alle deltagere.
Lunsj på søndag lages av Mjølner og serveres i to puljer, en runde for småspeidere og en runde for speidere.
Mjølner lager i stand felles mat for ledere og rovere gjennom hele helga.

O-løp: er gjort foreløpig avtale med Elverum O-klubb at de lager og gjennomfører dette for oss.
Teorioppgaven: denne sørger Mjølner for.
Praktisk 1: lages og gjennomføres av 1. Løten.
Praktisk 2: lages og gjennomføres av Brekken.
Rundløype, førstehjelp: ordnes av 1. Løten.
Rundløype, naturkjennskap: 2. Romedal.
Rundløype, pionering: Ringsaker.
Rundløype, valgfri oppgave: Alces-Alces.

Småspeiderdagen på søndag lages og gjennomføres av Brumunddal.

Foreløpig program:

Fredag
18.00 Innsjekk for de som ønsker dette
22.30 Kveldsro

Lørdag
07.00 Frokost og innsjekk
08.00 Flaggheising
09.00 O-oppgave
11.00 Lunsj
12.00 Praktiske oppgaver
17.30 Middag
20.00 Leirbål
23.00 Kveldsro

Søndag
07.00 Frokost
08.00 Flaggheising
08.30 Rundløype speidere starter
10.00 Oppgaver starter for småspeidere
12.30 Lunsj speidere
12.45 Lunsj småspeidere
13.30 Rydding av leir
14.00 Premieutdeling, speidere og småspeidere
15.00 Avslutning

Regler for kretsbannerkonkurransen:
-En patrulje skal i utgangspunktet bestå av minst 4 speidere, og man kan delta til og med det kalenderåret man går ut av 10. klasse.
-Patruljer som deltar skal klare seg på egenhånd, annet må avklares med arrangør på forhånd.
-Tillatte hjelpemidler er: Kompass, øks, sag, multiverktøy, skrivesaker, målebånd/linjal, førstehjelpsutstyr, en rull med sølvteip/gaffateip, saks, sysaker(inkl nål, tråd og stoppenål)
Det vil bli oppgitt på hver enkelt post hva av dette som kan brukes. Det kan komme til ytterligere hjelpemidler som er tillatt brukt, dette er litt avhengig av de praktiske oppgavene. Husk gode sko til orienteringsoppgaven.
-Den patruljen som får flest poeng er kretsens bannerpatrulje inntil ny kretsbannerkonkurranse er avholdt.
-Det er normalt ikke lov å sette sammen patruljer av speidere fra forskjellige patruljer.
-De tre beste patruljene gis rett til å delta i NM i speiding.

Gruppevis påmelding til Mjølner speidergruppe post@mjolner.org med antall patruljer, antall speidere i patruljene, navn på patruljene, antall småspeidere, antall rovere og ledere. Sett også inn når de enkelte ankommer Skogmuseet. Vi må også vite om eventuelle matallergier.

Påmeldingsfrist senest 18. april 2013.

3 tanker om “Kretsens dag 2013

  1. Hei alle gruppeledere!
     
    Her kommer en siste info ang. kretsens dag. Det er viktig at dere sprer dette til deres enhetsledere.
     
    Praktisk informasjon:
    * Mjølner har fått en avtale med Polarbrød. Dette vil si at det blir ordnet polarbrød til alle brødmåltidene, altså en liten endring fra sist informasjon 🙂 Det vil bli informert under åpningen hvordan fordelingen av polarbrød vil foregå. Ønskes det annen brødmat enn polarbrød, må patruljene selv ordne dette.
     
    * Alle skal ha med eget bestikk, kopp og tallerken til kretsens dag. Dette gjelder også lederne/rovere som skal spise i lederkroa. Det vil være hensiktsmessig, og lurt, å ha med egen bestikkpose 🙂 [http://www.speiderbasen.no/vis/?id=1292]
     
    * Ettersom Skogmuseet er et åpent friluftsmuseum, har vi ordnet avtale om at SPEIDERSKJERF er gyldig billett inn på museets områder. Det vil da si at speiderskjerf alltid skal bæres synlig, uansett om det er konkurransetid eller ikke.
     
    * Det har kommet informasjon fra de som har ansvaret for praktisk oppgave om at følgende utstyr skal medbringes:
    – sytrå i div farger
    – synåler
    – stoppenåler
    – saks
    – målebånd
     
    * Informasjon om patruljene som er påmeldt
    – patruljestørrelse fra 3-7 speidere
    – 17 patruljer/74 speidere påmeldt (tropp)
    – 9 patruljer/42 småspeidere påmeldt (flokk)
    – 7 grupper er representert
     
    Hvis det er noen med matallergier som ikke er blitt opplyst om, må dere vennligst si ifra snarest.
     
    Vi sees på Skogmuseet om en snau uke!
     
    mvsph
     
    Dag Ivar Mortensen
    Gruppeleder Mjølner speidergruppe

  2. God kveld gruppeledere.
     
    Når det gjelder tilgang til vann under årets kretsbannerkonkurranse, så vil det ikke bli en åpen vannpost for patruljene. Vi ber derfor om at alle patruljer har med en egen vanndunk for eget bruk på patruljeområdet.
     
    mvh
     
    Dag Ivar Mortensen
    Gruppeleder Mjølner speidergruppe

  3. Kretsens dag er avsluttet, og vinnere er kåret.
    Gratulerer masse til 1. Løten og Mjølner 🙂

    Etter samtale med gruppeleder i Mjølner speidergruppe, Dag Ivar, så har jeg som kretsleder kommet frem til at vi hadde budsjettert kretsens dag litt for høyt.
    Dette gjør at deltageravgift blir som følger:
    -speidere kr 250,-
    -ledere/rovere kr 150,-
    -småspeidere kr 50,-

    Giro/faktura vil bli utsendt til den enkelte gruppe sammen med deltagermerker og diplom.

    Med vennlig speiderhilsen

    Roy Arild
    Hedmark krets av Norges speiderforbund

Det er stengt for kommentarer.